UHD Alliance brengt filmmakers, CE-bedrijven en Hollywood-studio’s samen voor nieuwe “Filmmaker Mode”

Nieuwe ‘Filmmaker-modus’ behoudt creatieve intentie voor films en tv-shows

LOS ANGELES--()--De UHD Alliance (UHDA) kondigde, samen met leiders op het gebied van consumentenelektronica, de Hollywood-studio’s en leden van de filmmakersgemeenschap, vandaag hun samenwerking aan bij de ontwikkeling van een nieuwe kijkmodus voor het bekijken van films en episodische tv’s, genaamd “Filmmaker Mode™”.

“Toen Paul Thomas Anderson, Ryan Coogler, Patty Jenkins, Martin Scorsese en Christopher Nolan de UHDA benaderden over het uitbreiden van de filmervaring in de woonkamer, waren we enthousiast en het was een ideale situatie om het gesprek aan te gaan”, zei UHD Alliance Chairman Michael Zink van Warner Bros. “De Ultra HD-tv’s van ondersteunende CE-leden zijn in staat om een reeks weergaveopties te leveren en de toevoeging van Filmmaker Mode voor filminhoud, die is gebaseerd op input van een breed scala van vooraanstaande filmmakers, biedt een manier voor consumenten om de visie van de filmmaker beter te ervaren.”

Heather Gioco, HoogComm
+1-713-299-1312