STALICLA kondigt voltooiing aan van pre-IND-ontmoeting met FDA op STP1 voor subgroep van patiënten met autismespectrumstoornis (ASS)

• STP1 is een baanbrekend onderzoeksnauwkeurig medicijn dat als doel heeft een effectieve behandelingsoptie te bieden voor een subgroep van patiënten met ASS (genaamd ‘fenotype 1’). Geschat wordt dat fenotype 1 20% van de totale ASD-populatie omvat (2 miljoen van de 10 miljoen patiënten met ASS in Europa en Noord-Amerika), wat betekent dat STP1 een ‘game-changing’ invloed in het veld kan hebben.

STALICLA at the Food and Drug Administration (FDA) to discuss its investigational precision medicine for Autism Spectrum Disorder (Photo: STALICLA)

GENEVA--()--STALICLA, een Zwitsers biotechbedrijf, heeft vandaag de voltooiing aangekondigd van zijn pre-IND (Investigational New Drug)-bijeenkomst met de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) over de voorbereiding op de toetreding van STP1 tot klinische proeven.

Lynn Durham
communication@stalicla.com