c-LEcta: Succesvolle productbusiness in de eerste helft van 2019

• Verdere uitbreiding van de productactiviteiten en diversificatie van de portefeuille
  • Aantal verleende octrooien stijgt tot 80
  • Verkoop en verzending naar 25 landen op vier continenten
  • Bovengemiddelde verdere omzetgroei verwacht voor de tweede helft van 2019

LEIPZIG, Duitsland--()--c-LEcta, een wereldwijd actief biotechnologiebedrijf met technologisch leiderschap op het gebied van enzymengineering en bioprocesontwikkeling, heeft in de eerste helft van 2019 haar productactiviteiten met succes uitgebreid. Naast omzetstijgingen over de hele portefeuille, kreeg het bedrijf veel nieuwe octrooien toegekend. Terwijl de octrooiportefeuille op het einde van de eerste helft van 2018 nog 59 octrooien telde, bezit het bedrijf uit Leipzig nu meer dan 80 octrooien.

c-LEcta’s DENARASE®, dat wordt gebruikt voor de noodzakelijke verwijdering van nucleïnezuren uit biofarmaceutische producten, presteerde bijzonder goed. DENARASE® is de meest efficiënte technologie op de markt die voldoet aan de strenge wettelijke vereisten voor biofarmaceutische producten. De verkoop van dit product steeg met 164% op jaarbasis in de eerste helft van 2019.

cometis AG
Maximilian Franz