Knopp Biosciences kondigt de start aan van Fase 2 Klinische studie ter evaluatie van orale dexpramipexole bij milde-tot-ernstige eosinofiele astma

PITTSBURGH--()--Knopp Biosciences LLC kondigde vandaag het begin aan van de Fase 2 dosis-ranging klinische studie in milde-tot-ernstige eosinofiele astma. De rekrutering in de proef is aan de gang en de eerste patiƫnt is ingeschreven. Het bedrijf verwacht in de tweede helft van 2020 top-line gegevens van deze studie te rapporteren.

Deze 12 weken durende biomarkerstudie is gepland om ongeveer 100 patiƫnten met eosinofiele astma te randomiseren om de eosinofiele respons op drie verschillende doses orale dexpramipexole te onderzoeken. De primaire uitkomstmaatstaf van deze gerandomiseerde, dubbelblinde, placebo-gecontroleerde studie is de verandering in het absolute aantal eosinofiele bloedcellen van Baseline naar Week 12.

James Heins
james.heins@icrinc.com