Lenovo start FY19/20 met toonaangevende groei, verdubbeling van jaar op jaarinkomen door sterke klantgerichtheid en versnelling van intelligente transformatiestrategie

• De omzet van de groep groeide op jaarbasis gedurende acht opeenvolgende kwartalen en bereikte US 12,5 miljard in Q1 FY19/20
  • PTI meer dan verdubbeld tot US$ 240 miljoen op jaarbasis, een stijging van US$ 127 miljoen
  • Het nettoresultaat bedroeg US$ 162 miljoen, een stijging van US$ 85 miljoen op jaarbasis, ook meer dan verdubbeld
  • Eén op de vier wereldwijd gebouwde pc’s is een Lenovo-pc, dankzij een recordmarktaandeel van 24,9%

HONGKONG--()--Lenovo Group (HKSE: 0992) (PINK SHEETS: LNVGY) kondigde vandaag aan dat de omzet van de groep in het eerste kwartaal US$ 12,5 miljard bedroeg, het achtste opeenvolgende kwartaal van groei. De inkomsten voor belastingen zijn meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar en stegen met 127 miljoen US$ tot 240 miljoen US$. Ook de nettowinst is meer dan verdubbeld, een stijging van 85 miljoen US$ tot 162 miljoen US$.

De basiswinst per aandeel voor het eerste kwartaal bedroeg 1,37 US cents of 10,74 HK cents.

Hong Kong – Angela Lee, angelalee@lenovo.com, +852 2516 4810
London – Charlotte West, cwest@lenovo.com, +44 7825 605720