2019 Edogawa NICHE-prijs uitgereikt aan Dr. Steven Rosenberg voor zijn pionierswerk op het gebied van kankerbestrijding met immunotherapie

Dr. Steven A. Rosenberg, 2019 Edogawa NICHE Prize Awardee (Photo: Business Wire)

TOKIO--()--Het Edogawa NICHE Committee heeft vandaag aangekondigd dat de 2019-Edogawa NICHE Prize (www.edogawanicheprize.org) is toegekend aan Dr. Steven A. Rosenberg, voor zijn pionierswerk bij de ontwikkeling van effectieve adoptie-immunotherapieën en genetisch gemodificeerde T-cellen, wat de geboorte van een nieuw hoofdstuk in de strijd tegen kanker heeft ingeluid. Dr. Rosenberg’s prestatie heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van verschillende op het immuunsysteem gebaseerde geneesmiddelen en klinisch effectieve immuuntherapieën, waaronder de CAR-T celtherapie.

Dr. Rosenberg belichaamt het belang van interdisciplinaire interactie bij het ontwikkelen van klinische oplossingen. Na het behalen van zijn medische graad aan de Johns Hopkins University, promoveerde hij in de biofysica. Hij leidt nu een sterk interdisciplinair team dat zich toelegt op het vinden van nieuwe oplossingen voor kanker, als Chief, Surgery Branch aan het National Cancer Institute (NCI), MD, USA en als professor in de chirurgie aan de Uniformed Services University of Health Sciences en de George Washington University School of Medicine and Health Science.

Queries to:
GN Corporation Co. Ltd.