Concept Medical heeft “doorbraak-apparaataanduiding” toegekend gekregen door FDA voor MagicTouch PTA Sirolimus gecoate ballon

TAMPA, Fla.--()--Concept Medical Inc. (CMI) heeft van de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) “Breakthrough Device Designation” gekregen voor MagicTouch PTA (Percutane Transluminal Angioplasty), zijn ballon met een gecoat Sirolimus-medicijn (DCB)-katheter, voor de behandeling van perifere slagaderziekte (PAD) in Below-the-Knee (BTK).

Concept Medical Inc. wordt ondersteund door cardioloog, filantroop en ondernemer Dr. Kiran Patel, een fervent voorstander van innovatieve en andersoortige medische hulpmiddelen, die baanbrekende behandelingen bieden aan mensen over de hele wereld. Onder leiding van pionier voor medicijnafgifte Dr. Manish Doshi, heeft het bedrijf een uitgebreide reeks wereldwijde klinische programma’s opgezet om bewijs te leveren voor zijn innovatieve medicijnafgifteapparaten.

Media Contact:
Roshan Belose
pr@conceptmedicals.com
+919099916091

Release Summary

Concept Medical Granted “Breakthrough Device Designation” by FDA for MagicTouch PTA Sirolimus Coated Balloon

Media Contact:
Roshan Belose