Minister van Hajj en Umrah opent het Hajj Grand Symposium genaamd "Co-ëxistentie en tolerantie van de Islam"

Minister Of Hajj and Umrah Inaugurates The Hajj Grand Symposium Titled "Islam Coexistence & Tolerance" (Photo: AETOSWire)

MAKKAH, Saudi Arabië--()--De minister van Hajj en Umrah, Dr. Mohammed Saleh bin Taher Bentin, opende het 44e Hajj Grand Symposium in Mekka met de naam "Co-ëxistentie en tolerantie van de Islam", met deelname van vooraanstaande wetenschappers, artsen en intellectuelen uit binnen- en buitenland. Hij zei dat het symposium de aandacht weerspiegelt van de Bewaarder van de twee Heilige Moskeeën en de HRH-kroonprins om tolerantie te verspreiden, de opvolging van Hajj-zaken door de koning en ontwikkelingsprojecten in Mekka, Medina en Mashaer.

Hij vermelde de uitgifte van ongeveer 2 miljoen e-visa zonder dat de ambassades hoeven te worden bezocht. Hij zei dat het symposium veel wetenschappelijke, medische en religieuze onderwerpen presenteerde, en voegde eraan toe: "Mekka ontvangt vandaag massa's pelgrims dat gelijk is aan zijn bevolking, de uitstekende organisatie levert om ons het gevoel te geven dat pelgrims inwoners van Mekka zijn, met ongeveer 350.000 arbeiders die de pelgrims dienen."

Hij, Dr. Abdullah Al-Rabiah, adviseur bij het Koninklijk Hof en algemeen supervisor van KSRelief, besprak de co-ëxistentie-initiatieven van het centrum. Tijdens de sessie "Wetenschap en islam in dienst aan de samenlevingen" wordt aandacht besteed aan de humanitaire steun van het Koninkrijk.

Dr. Amr Ezzat, voorzitter van de raad van bestuur van ziekenhuis 57357, bedankte de organisatoren. Dr. Abdullah Abu Bakar, voorzitter van kankerpatiëntenzorg Sanid, heeft de gezondheidsvoorlichting voor kinderen aangepakt.

Dr. Husam Zawawi, Saoedische bacterioloog en professor aan de KSUHS, somde de inspanningen om de infectieziekten te verminderen van het Koninkrijk op.

In de sessie "De methodologie van de Islam voor tolerantie en samenling" zei Sheikh Saad Al-Shathri, Bewaarder van de twee Heilige Moskeeën en lid van de Senior geleerdenraad: "Sympathie van de Hadj-arbeiders beïnvloedt pelgrims en tolerantie ondersteunt broederschap".

Adviseur bij de Koninklijke rechtbank en lid van de Senior geleerden, Dr. Saleh Humaid zei: "Co-ëxistentie brengt alles samen." President van de Heilige Moskee, de Profeet-moskee en de Imam van de Heilige Moskee, Sheikh Abdul Rahman Al-Sudais, merkten op: "De Hadj is een praktische boodschap. Koran en Sunnah zorgden voor co-ëxistentie." De Grand Mufti van Kirgizië, Sheikh Maqsid Bek zei: "De mensheid heeft nooit co-ëxistentie gekend zoals in de islam."

Andere sessies van het symposium waren "De mensheid in het digitale tijdperk", "Poorten van begeleiding naar de islam" onder leiding van Dr. Abdul Fattah Mashat, plaatsvervangend minister van Hajj en Umra.

Ter afsluiting van alle sessies bedankte de voorzitter van het uitvoerend comité van Symposium, Dr. Abdul Aziz Wazzan, de minister van Hajj en Umrah en zijn plaatsvervanger voor hun bijdrage aan het succesvolle einde van het symposium, lof zij God Almachtig.

*Bron: AETOSWire

Dhr. Marwan Tuhami – CEO- Creative Cities Company