Volkswagen en software-expert has·to·be werken samen om de laadinfrastructuur uit te breiden

• Groepsdochter Elli verwerft minderheidsbelang in toonaangevende softwareleverancier voor de exploitatie van elektrische oplaadstations
  • Partnerschap voor eenvoudig, gestandaardiseerd en gemakkelijk opladen
  • has·to·be software wordt al gebruikt om de laadinfrastructuur van Volkswagen te verbinden met die van de Groep

Handshake Thorsten Nicklass (CEO Elli) and Martin Klässner (CEO has·to·be) Copyright: bernhardhuber.com for Volkswagen AG (Photo: Business Wire)

WOLFSBURG, Duitsland--()--Volkswagen is steeds meer betrokken bij de laadinfrastructuren en zal nauw samenwerken met has·to·be GmbH, een toonaangevende leverancier van besturingssystemen voor elektrische mobiliteit. Daartoe verwerft de Groep via haar dochteronderneming Elli een minderheidsbelang in de onderneming. Samen zullen has·to·be en Volkswagen de uitbreiding van het Europese opslagnetwerk stimuleren en deelnemen aan de snel groeiende markt voor oplaadoplossingen. De eigen oplaadpunten van de groep worden ook al gedeeltelijk bediend met de nodige software en maken dus deel uit van een geïntegreerd oplaadsysteem.

Volkswagen Konzernkommunikation | Future Technology Communications
Contact Andreas Groß