Amazon blijft investeren in hernieuwbare energie – kondigt twee nieuwe projecten voor hernieuwbare energie in de VS en de EU aan; heeft nu wereldwijd 66 projecten, waaronder 51 zonnedaken

De projecten zullen schone energie aan de datacentra van Amazon Web Services leveren en miljoenen klanten AWS wereldwijd aandrijven

Wereldwijd heeft Amazon 66 hernieuwbare energieprojecten – waaronder 51 zonnedaken – die de capaciteit hebben om 1.342 MW te genereren en jaarlijks meer dan 3,9 miljoen MWh aan energie te leveren

SEATTLE--()--Amazon (NASDAQ: AMZN) heeft vandaag de 65ste en 66ste hernieuwbare energieprojecten van het bedrijf aangekondigd. Amazon’s nieuwste hernieuwbare energieproject in de EU zal worden gevestigd in Cork, Ierland, en zal het tweede Amazon Wind Farm in de Republiek Ierland zijn. Na voltooiing zal het nieuwe Amazon Wind Farm 23,2 megawatt (MW) aan hernieuwbare capaciteit leveren, met een verwachte productie van 68.000 megawattuur (MWh) aan schone energie per jaar.

Amazon.com, Inc.
Media Hotline