Moody’s vestigt de aandacht op haar voortdurende inzet voor ESG

NEW YORK--()--Moody’s Corporation (NYSE:MCO) heeft vandaag de aandacht gevestigd op recente ontwikkelingen die haar voortdurende inzet voor het bevorderen van milieu-, sociale en bestuurlijke (ESG) initiatieven onderstrepen.

Moody’s zet zich in voor een duurzame toekomst”, aldus Raymond McDaniel, President en CEO van Moody’s. “Dit engagement blijkt duidelijk uit onze strategische partnerschappen met vooraanstaande organisaties die duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid bevorderen, onze inspanningen om ESG-principes in onze eigen activiteiten te implementeren en onze groeiende mogelijkheden om de marktpartijen te voorzien van ESG-gerelateerde thought leadership, beoordelingen en gegevens.”

De recente ESG-gerelateerde activiteiten van Moody’s omvatten:

United Nations Global Compact

Op 11 juli 2019 ontmoette Lise Kingo, CEO en uitvoerend directeur van het United Nations Global Compact (UN Global Compact) de heer McDaniel om Moody’s te verwelkomen als deelnemer van het UN Global Compact. Het UN Global Compact, dat in 2000 werd gelanceerd om bedrijven aan te moedigen zich in te zetten voor verantwoorde bedrijfspraktijken, is het grootste duurzaamheidsinitiatief ter wereld met meer dan 9.500 bedrijven en 3.000 ondertekenaars van het UN Global Compact die niet tot het bedrijfsleven behoren.

SALLI SCHWARTZ
Moody’s Investor Relations