NEC verwerft Noors Bio-informaticabedrijf, OncoImmunity AS

TOKYO--()--NEC Corporation (NEC; TOKYO: 6701) kondigde vandaag de overname aan van OncoImmunity AS, een in Noorwegen gevestigd bio-informaticabedrijf dat eigen software voor machine learning ontwikkelt om de strijd tegen kanker te ondersteunen. OncoImmunity AS wordt nu een dochteronderneming van NEC en opereert onder de naam NEC OncoImmunity AS.

OncoImmunity AS, opgericht in 2014, is een bio-informaticabedrijf dat zich toelegt op de ontwikkeling van softwareoplossingen die de effectieve selectie van patiënten voor kankerimmunotherapie vergemakkelijken en optimale neo-antigeendoelen voor echt gepersonaliseerde kankervaccins en celtherapieën identificeren binnen een klinisch bruikbaar tijdsbestek.

NEC kondigde in mei 2019 zijn bedrijfsstrategie aan rond zijn AI-gedreven geneesmiddelenontdekkingsactiviteit. Deze overname is een integraal onderdeel van de verbetering van de middelen en capaciteiten die de ontwikkeling van zijn geïndividualiseerde immunotherapiepijplijnen ondersteunen.

NEC Corporation
Joseph Jasper