Koza Altin verwelkomt het besluit van het Britse Hooggerechtshof om de vorderingen van Ipek te verwerpen

LONDEN--()--Het Britse Hooggerechtshof heeft deze week zakenman Hamdi Akin Ipek een juridische slag toegebracht en een eerdere uitspraak vernietigd dat de Engelse rechtbanken bevoegd zijn om zijn vorderingen te bepalen met betrekking tot de autoriteit van directeuren benoemd door het Turkse gerechtshof. Het Hooggerechtshof – dat alleen zaken van het grootste publieke of constitutionele belang behandelt – beschouwde de Europese jurisdictiewet en alle vijf de rechters van het Supreme Court besloten eensgezind dat het Engelse Hof geen jurisdictie heeft over Koza Altin en zijn beheerders in verband met de vordering betreffende de bevoegdheid van degenen die door het Turkse gerecht zijn aangesteld om Koza Altin te beheren.

De beslissing is de laatste in een reeks nederlagen die de heer Ipek heeft geleden in een lopende rechtszaak over de zeggenschap over Koza Ltd, een in het VK gevestigde particuliere onderneming die volledig in handen is van Koza Altin, het beursgenoteerde Turkse conglomeraat.

Media enquiries:
Powerscourt