LONSURF® (trifluridine/tipiracil) ontvangt een positief advies van CHMP in de EU voor patiënten met eerder behandelde metastatische maagkanker

PARIJS--()--Servier en zijn partner Taiho Pharmaceutical Co., Ltd kondigden vandaag aan dat het Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) van het European Medicines Agency (EMA) een positief advies voor LONSURF (trifluridine / tipiracil) als monotherapie voor de behandeling van volwassen patiënten met uitgezaaide maagkanker met inbegrip van adenocarcinoom van de maagverbinding heeft afgegeven, die eerder zijn behandeld met ten minste twee eerdere systemische behandelingschema’s voor een vergevorderde ziekte. Het advies van het CHMP zal nu worden toegezonden aan de Europese Commissie (EC) voor de goedkeuring van het besluit.

Servier Media Relations
Sonia MARQUES: media@servier.com