Miracor Medical begint PiCSO-AMI-I gerandomiseerd onderzoek in de EU

AWANS, België--()--Miracor Medical SA (Miracor Medical) kondigde vandaag de start en de eerste patiënteninschrijving aan van de PICSO-AMI-I-studie om de voordelen van de PiCSO® -therapie te evalueren ten opzichte van de conventionele PCI voor de behandeling van voorbehandelingsstoornissen bij STEMI patiënten.

De eerste patiënt die zich voor deze studie inschreef, werd behandeld in het Oxford Heart Center in Oxford, in het Verenigd Koninkrijk, door professor Adrian Banning, de hoofdonderzoeker van de studie. “We zijn verheugd dat we de PiCSO-AMI-I studie kunnen starten. Deze studie zal de mogelijkheden van PiCSO therapie onderzoeken om de zorg voor patiënten met grotere hartaanvallen aanzienlijk te verbeteren.

Olivier Delporte
Miracor Medical SA