Moody’s verwerft RiskFirst, uitbreiding van de Buy-Side Analytics-mogelijkheden

NEW YORK--()--Moody’s Corporation (NYSE:MCO) heeft vandaag aangekondigd dat het RiskFirst heeft overgenomen, een toonaangevend FinTech-bedrijf dat risicoanalyse-oplossingen biedt aan de vermogensbeheer- en pensioenfondsengemeenschap. De overname stelt Moody’s Analytics in staat om haar aanbod van marktleidende risico-oplossingen uit te breiden naar de institutionele buy-side.

Het bekroonde PFaroe®-platform van RiskFirst is een toonaangevende risico-oplossing voor de Amerikaanse en Britse pensioenmarkten, die meer dan 3.000 plannen en meer dan $ 1,4 biljoen aan activa ondersteunt. RiskFirst biedt ook innovatieve oplossingen voor de institutionele beleggingsmarkt, zoals schenkingen, stichtingen en vermogensbeheerders.

For Moody’s:
Salli Schwartz