Panasonic’s real-time tracking en projection mapping compatible projector maakt indruk tijdens de “One Year to Go”-ceremonie voor Tokyo 2020

-Innovatieve videopresentatie helpt bij viering van ‘s werelds topsport evenement-

Scene created with Panasonic's real-time tracking and projection mapping compatible projector during opening performance of Tokyo 2020's "One Year to Go" Ceremony (Graphic: Business Wire)

OSAKA, Japan--()--Op 24 juli 2019 kondigde Panasonic Corporation, een wereldwijde Olympische en Paralympische partner, aan dat zijn real-time tracking en projection mapping compatibele projector werd gebruikt voor een zeer innovatieve videoprestatie tijdens de “One Year to Go”-ceremonie, die het organisatiecomité Tokyo 2020 en Tokyo Metropolis gezamenlijk hielden op het Tokyo International Forum op 24 juli om het aftellen in te luiden en de atleten over de hele wereld te op te roepen om deel te nemen aan de Olympische en Paralympische spelen Tokyo 2020.

De ceremonie, die werd bijgewoond door de voorzitter van het organisatiecomité Yoshiro Mori, Yuriko Koike, gouverneur van Tokyo 2020, Thomas Bach, voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC), en andere hoogwaardigheidsbekleders en een publiek van zo’n 5.000 toeschouwers, luidde het aftellen van de aftelperiode van een jaar in met een openingsvoorstelling, de uitnodiging van het IOC voor de Tokyo 2020 Spelen, de onthulling van medaille-ontwerpen en de uitnodiging voor vrijwilligers voor de fakkelloop.

Panasonic Corporation
Global Communications Department