Velodyne Lidar neemt Mapper.ai over voor lancering ADAS

Velodyne voegt de kaart- en lokalisatiesoftware van Mapper toe om het revolutionaire lidar-gerichte ADAS te verbeteren

In addition to ADAS, Velodyne will incorporate Mapper technology into lidar-centric solutions for other emerging applications, including autonomous vehicles, last-mile delivery services, security, smart cities, smart agriculture, robotics, and unmanned aerial vehicles. (Photo: Business Wire)

SAN JOSE, Californië--()--Velodyne Lidar, Inc. heeft vandaag aangekondigd dat het kaart- en lokaliseringssoftware en intellectuele eigendommen van Mapper.ai heeft overgenomen. Met Mapper-technologie kan Velodyne de ontwikkeling van Vella™ versnellen, baanbrekende software die zijn directionele Velarray™ -lidar sensor vaststelt. De Velarray is de eerste solid-state Velodyne lidarsensor die kan worden ingebed en achter een voorruit past, als een integraal onderdeel voor superieure, effectievere geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS).

De volledige leiderschaps- en engineeringteams van Mapper zullen toetreden tot Velodyne en de grote en groeiende softwareontwikkelingsgroep van het bedrijf versterken. Het nieuwe talent zal het huidige softwareteam van ingenieurs die werken aan Vella-software aanvullen, wat Velodyne’s productie van krachtige ADAS-oplossingen zal versnellen.

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com

Release Summary

Velodyne Lidar, Inc. announced it has acquired mapping and localization software as well as intellectual property assets from Mapper.ai.

Sean Dowdall
Landis Communications Inc. for Velodyne Lidar, Inc.
velodyne@landispr.com