Toshiba Memory gaat verder als “Kioxia” in oktober

Unieke merknaam combineert Japans woord voor “geheugen” en Grieks woord voor “waarde”

TOKYO--()--Toshiba Memory Holdings Corporation kondigde vandaag aan dat het zijn naam officieel zal veranderen in Kioxia Holdings Corporation op 1 oktober 2019. De naam Kioxia (kee-ox-ee-uh) zal worden overgenomen voor de namen van alle Toshiba Memory bedrijven, grotendeels effectief op dezelfde datum.

Kioxia is een combinatie van het Japanse woord kioku dat “geheugen” betekent en het Griekse woord axia dat “waarde” betekent. “Geheugen” met “waarde” zijn zo samengevoegd. Kioxia vertegenwoordigt zo de missie van het bedrijf om de wereld te verheffen met “geheugen”, dat de basis vormt van de visie van het bedrijf. Kioxia zal het nieuwe tijdperk van het geheugen cultiveren, dat wordt bepaald door de snel toenemende vraag naar opslag en gegevensverwerking met een grote capaciteit en hoge prestaties, die het bedrijf in staat stelt om duurzaam te groeien als een toonaangevende producent van flash-geheugen in de komende jaren.

For more information
Sam Ghirardello (phone: +81-3-5427-7396, SGhirardello@webershandwick.com)
Satoshi Ito (phone: +81-3-5427-7309, SIto@webershandwick.com)
Weber Shandwick (Tokyo)