Temenos verwerft SaaS-based, gepatenteerd, explainable AI-platform (XAI) om de AI-roadmap en expertise te verbeteren

• De combinatie van het bekroonde XAI-platform van Logical Glue en Temenos, biedt banken de meest geavanceerde, explainable AI-bankproducten van de volgende generatie
  • Temenos is de eerste die transparantie en inzichtelijkheid van geautomatiseerde AI-beslissingen naar de banksector brengt.

GENEVA--()--Temenos (SIX: TEMN), het bancaire softwarebedrijf, kondigde vandaag aan de acquisitie te hebben afgerond van Logical Glue Ltd., een in Londen gevestigde leverancier van een gepatenteerd, bekroonde explainable AI (XAI) platform met financiële cliënten in het Verenigd Koninkrijk en Europa. De overname verbetert de AI-roadmap van Temenos door het samenbrengen van een gepatenteerd, bewezen, industry-first XAI-platform, AI-kredietwaarderingsmodellen die wereldwijd onmiddellijk beschikbaar zijn en diepgaande expertise op het gebied van AI en machine learning.

Jessica Wolfe
Temenos Global Public Relations