Visa neemt Payworks over

Acquisitie verbetert de mogelijkheden van Visa voor het beheer van geïntegreerde commerciële betalingen voor klanten wereldwijd

SAN FRANCISCO & MÜNCHEN--()--Visa (NYSE: V) heeft vandaag aangekondigd dat het Payworks heeft overgenomen, een in München gevestigde aanbieder van de volgende generatie betaalgateway software voor Points of Sale (POS). Visa zal de cloud-gebaseerde oplossing van Payworks voor de verwerking van betalingen in de winkel samen met het CyberSource platform voor digitaal betalingsbeheer brengen om een volledig geïntegreerde oplossing te creëren voor de acceptatie van betalingen voor handelaren en acquirers. Het gezamenlijke aanbod zal acquirers en betalingsdienstaanbieders een modern, volledig transparante omnichannel betalingsbeheerplatform bieden.

De gecombineerde mogelijkheid stelt Visa’s klanten in staat om een uniforme betaalervaring te bieden, of hun klanten nu in de winkel, in de applicatie of online betalen. De overname bouwt voort op een strategisch partnerschap en investering die Visa in februari 2018 in Payworks heeft gedaan.

Will Stickney
415-805-4892