Softomotive onthult in onderzoek waarom het loont om werknemers vroeg bij RPA te betrekken

LONDEN--()--Softomotive, een toonaangevende leverancier van Robotic Process Automation (RPA), is vandaag gestart met een nieuwe onderzoek dat de zakelijke waarde van het betrekken van medewerkers in een vroeg stadium bij automatiseringsprocessen benadrukt.

De Softomotive People1st Employee Study 2019, uitgevoerd in samenwerking met KS&R, Inc., een wereldwijd marktonderzoeks- en adviesbureau, ondervroeg meer dan 1.200 medewerkers in de VS, het Verenigd Koninkrijk en India. Het onderzoek geeft diepgaande inzichten in hun betrokkenheid bij RPA-processen, de zorgen die zij hebben en hoe organisaties deze moeten aanpakken.

Een van de bevindingen van dit uitgebreide onderzoek:

• 37% van de tijd van de werknemers in een gemiddelde week wordt besteed aan activiteiten die geen significante waarde toevoegen aan het bedrijf
  • 75% is geïnteresseerd in het gebruik van RPA, of meer dan nu het geval is
  • 77% wil in ieder geval een kleine inbreng in de besluitvorming over hoe en waar RPA moet worden benut
  • Slechts 25% van de medewerkers vindt dat ze “zeer goed voorbereid” zijn op meer automatisering op het werk

Softomotive Press Office
Bob Weare