Neo krijgt toestemming van de Bank van Spanje om een bedrijfsrekening voor meerdere valuta’s te lanceren

Founding team from left to right: Laurent Descout (CEO), Nuria Molet, (Head Legal), Emmanuel Anton (CPO) and Ian Yates (CTO). (Photo: Neo Capital Markets)

BARCELONA, Spanje--()--Neo is gemachtigd om een multivalutarekening aan te bieden voor bedrijven. Neo zal nu een PSD2-betalingsinstelling oprichten die onder toezicht van de Bank van Spanje zal staan.

Neo zal de rekeninghouder in staat stellen om in ongeveer 30 valuta’s te ontvangen, op te slaan en te betalen. De Neo-rekening zal een IBAN op naam van de klant bevatten en zal volledig programmeerbaar zijn om klanten uitgebreide automatiseringsmogelijkheden te bieden. Het zal steunen op een eigen Core Banking System, ontwikkeld door Neo Fintech Lab in het Verenigd Koninkrijk.

De betalingsdiensten zullen naast de FX-hedgingdiensten die reeds worden aangeboden door Neo Capital Markets (de entiteit voor beleggingsdiensten van de groep), worden uitgevoerd. Klanten zullen nu in staat zijn om meer dan 90 valuta’s af te dekken en betalingen in meer dan 30 valuta’s te ontvangen en uit te voeren.

Laurent Descout
ld@getneo.com