Moody's Analytics wint Bank ALM Systeem van het Jaar bij de Risk Technology Awards

NEW YORK--()--Moody's Analytics, een wereldwijde leverancier van financiële informatie, heeft het Bank ALM System of the Year gewonnen in de 2019 Risk Technology Awards. Het is een van de zes gewonnen categorieën, die stuk voor stuk betrekking hebben op financiële, boekhoudkundige, regelgevende en kredietfuncties.

We hebben deze erkenning gekregen voor ons RiskConfidence™ ALM-systeem, dat banken helpt hun financiële prestaties te verbeteren met bedrijfsbrede beheer van activa en passiva. Door ondernemingsbrede analyses te integreren, kan het systeem worden gebruikt voor een reeks van regelgevende en zakelijke behoeften, waaronder het beheer van renterisico, prijsberekening van fondsen, liquiditeitsbeheer en IFRS 9-impairmentberekeningen.

"Ons doel is om klanten een volledig beeld te geven van hoe zij hun risicogerelateerde uitdagingen kunnen oplossen", aldus Yannick Fessler, Senior Director, Productregistratie van Banking RegTech.

Justin Bursztein
Moody's Analytics Communications