Octapharma communiceert een update over de ontwikkeling van SubQ-8, een nieuwe subcutane recombinant FVIII, op ISTH 2019

LACHEN, Zwitserland--()--Octapharma kondigde aan dat vandaag een update werd gepresenteerd over het klinische ontwikkelingsplan en preklinische gegevens met SubQ-8 in een wetenschappelijk symposium op het 27ste Internationale Congres van de Maatschappij op Trombose en Haemostase (ISTH) in Melbourne, Australië. SubQ-8 combineert simoctocog alfa, een menselijke cellijn – afgeleide recombinante recombinante FVIII, met een recombinante VWF fragment dimer die in een menselijke cellijn, in een innovatieve benadering wordt geproduceerd om opname van onderhuidse FVIII in de omloop te vergemakkelijken.

Larisa Belyanskaya, hoofd van Octapharma’s Haematology International Business Unit, zei: “We zijn erg blij dat we de laatste gegevens en klinische ontwikkelingsplannen voor SubQ-8 kunnen delen met de hemofiliegemeenschap op het ISTH Congres. Wij geloven dat subcutane toediening van FVIII een belangrijke rol kan spelen bij het helpen van patiënten om een mogelijke ‘state of the art’ behandeling voor hemofilie A te krijgen en wij zijn zeer tevreden met de veelbelovende preklinische gegevens met SubQ-8 en de ontvangst ervan binnen de hemofiliegemeenschap.”

Octapharma AG
International Business Unit – Haematology