Moorgate Benchmarks ontvangt FCA-autorisatie als benchmarkbeheerder, volgens de Europese benchmarkverordening (BMR)

LONDON--()--Moorgate Benchmarks (“Moorgate”), de onafhankelijke dienstverlener voor de indexindustrie, heeft vandaag aangekondigd dat het is goedgekeurd door de Financial Conduct Authority (“FCA”) als benchmarkbeheerder, onder de Europese benchmarkverordening (“BMR”). De BMR-status van Moorgate is een weerspiegeling van de hoge normen van het bedrijf op het gebied van benchmarkbeheer en de kwaliteit, betrouwbaarheid en integriteit van de benchmarkdiensten.

Benchmarks vormen een vitaal onderdeel van het beleggingssysteem. Ze maken een onafhankelijke beoordeling van de prestaties van de beleggingsbeheerder mogelijk en liggen ten grondslag aan de creatie van verhandelbare beleggingsproducten die beleggers toegang bieden tot een grote verscheidenheid aan verschillende beleggingsmogelijkheden, thema’s en strategieën.

Tobias Sproehnle
Moorgate Benchmarks