VALBIOTIS kondigt positieve resultaten aan van de fase IIA klinische studie van VALEDIA®, nu het eerste product dat bewezen effectief is bij mensen met prediabetes

• VALEDIA® verminderde de bloedglucosewaarden significant bij vasten en na de prandiale periode, twee risicofactoren voor diabetes type 2, in vergelijking met placebo.
  • VALEDIA® verminderde significant het lichaamsgewicht en de tailleomtrek in vergelijking met placebo.
  • VALEDIA® is nu het eerste klinisch gevalideerde product dat is ontwikkeld voor mensen met prediabetes die de risicofactoren voor diabetes type 2 verminderen.

LA ROCHELLE, Frankrijk--()--VALBIOTIS (Parijs: ALVAL) (FR0013254851 – ALVAL / PEA/PME eligible), Een onderzoeks- en ontwikkelingsbedrijf dat zich inzet voor wetenschappelijke innovatie rond het voorkomen en bestrijden van metabole ziekten, heeft vandaag positieve resultaten (toplijngegevens) voor het fase IIA-onderzoek1 van VALEDIA® (actieve stof: TOTUM-63), die de werkzaamheid van dit product in een prediabetische populatie evalueerde, vergeleken met placebo.

VALBIOTIS
CORPORATE COMMUNICATION