Aimmune dient Marketing Authorization Application (MAA) in bij het Europees Geneesmiddelenagentschap voor AR101, tegen pinda-allergie

BRISBANE, Californië--()--Aimmune Therapeutics, Inc. (Nasdaq: AIMT), een biofarmaceutisch bedrijf dat behandelingen ontwikkelt voor levensbedreigende voedselallergieën, heeft vandaag aangekondigd dat het een Marketing Authorization Application (MAA) heeft ingediend bij het Europees Geneesmiddelenagentschap EMA voor AR101, een experimentele biologische orale immunotherapie ter vermindering van de frequentie en ernst van allergische reacties na blootstelling aan pinda’s voor kinderen en adolescenten van 4 tot 17 jaar.

Dit is niet alleen een belangrijke mijlpaal voor ons als bedrijf, maar ook voor mensen in heel Europa die leven met pinda-allergie, een groeiend wereldwijd gezondheidsprobleem dat de kwaliteit van leven van zowel patiënten als hun families aanzienlijk beïnvloedt”, aldus Jayson Dallas, MD, President en Chief Executive Officer van Aimmune.

Investors:
Eric Bjerkholt