AerSale neemt Qwest Air Parts, Inc. over om de verkoop van vliegtuigonderdelen te vergroten

CORAL GABLES, Fla.--()--AerSale®, een wereldwijde leverancier van vliegtuigen, motoren, gebruikt onderhoudbaar materiaal (USM) en onderhouds-, reparatie- en revisie (MRO)-diensten, heeft vandaag aangekondigd dat het distributeur van vliegtuigonderdelen Qwest Air Parts, Inc. heeft gekocht. Qwest, gevestigd in Memphis, Tennessee, is een erkende leider in de ontmanteling van vliegtuigen en de renovatie en doorverkoop van USM. Qwest heeft meer dan 200 vliegtuigen gedemonteerd, biedt 24/7 AOG-service en exploiteert een aftakelfaciliteit in Crestview, Florida. Gary Jones, oprichter, president en CEO van Qwest, blijft Qwest leiden. Het bedrijf zal opereren als een op zichzelf staande onafhankelijke dochteronderneming van AerSale. De overname van Qwest vergroot de schaal en voegt bereik toe aan AerSale’s al aanzienlijke USM-aanbod voor vliegtuigrompen. Bovendien zal Qwest’s onlangs gecertificeerde reparatiestation, Q2 Aviation LLC, het groeiende MRO-platform van AerSale aanvullen.

Lyndelle Nieuwkerk
Telephone: (305) 764-3200