DTCP sluit 350 miljoen dollar venture- en groeifonds – inclusief kapitaal van institutionele en corporate investeerders

• Sponsoren van bedrijven SK Telecom en ZEISS hebben kapitaal ingebracht in DTCP’s tweede Venture and Growth Fund bij Deutsche Telekom, HarbourVest Partners, Neuberger Berman en andere investeerders.
  • Het fonds richt zich op Enterprise Software-as-a-Service (SaaS)-bedrijven die digitale transformatie mogelijk maken in: cloud- en netwerkinfrastructuur, 5G/IoT, digital enterprise, cybersecurity, Artificial Intelligence en marketing technology.

HAMBURG, Duitsland & MENLO PARK, Californië & HERZLIYA, Israël--()--DTCP heeft vandaag aangekondigd dat het bijkomende kapitaalverbintenissen heeft verworven van twee bedrijfssponsors voor zijn tweede Venture and Growth Fund: SK Telecom, de grootste mobiele operator in Korea en koploper op het gebied van mobiel netwerk, AI, IoT, media en platformdiensten, en ZEISS, een internationaal toonaangevende technologieonderneming die actief is op het gebied van optica en opto-elektronica, met het hoofdkantoor in Duitsland. De nieuwe investeerders sluiten zich als ‘limited partners’ (LP’s) bij Deutsche Telekom, HarbourVest Partners, private equity-fonds Neuberger Berman en anderen aan in het fonds, dat een totaalbedrag van 350 miljoen Amerikaanse dollar kent en nu is gesloten voor verdere investeerders.

Martin Klima
Vice President Finance & Operations