Aqua Comms breidt aanwezigheid uit naar de Copenhagen Campus van Interxion

KOPENHAGEN--()--INTERXION HOLDING NV (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese aanbieder van carrier- en cloud-neutrale colocatie datacenterdiensten, heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft getekend met Aqua Comms, de exploitant van subsea-glasvezelnetwerken die de Verenigde Staten en Europa met elkaar verbinden. Daardoor wordt interconnectie met het America Europe Connect-2 (AEC-2) subsea-kabelsysteem mogelijk vanuit het datacenter van Interxion in Kopenhagen.

AEC-2 is het deel van Aqua Comms van het Havfrue subsea-kabelproject, dat New Jersey, in de Verenigde Staten, verbindt met Ierland en Denemarken. De America Europe Connect-2-kabel zal volgens planning in september 2019 landen in Blaabjerg, nabij Esbjerg, en zal de eerste nieuwe kabel in bijna twee decennia zijn die Denemarken met de VS verbindt.

March Communications
Angelica Bishop, +1 617-960-8921