P&G lanceert nieuwe film over intern traject voor inclusie van LGBT+

Het vervolg op het bekroonde 'The Words Matter' is een eerbetoon aan de moedige werknemers die protesteerden tegen onverdraagzaamheid om gelijke arbeidsvoorwaarden te krijgen

P&G, in partnership with Great Big Story, today released Out of the Shadows, a new film chronicling P&G’s journey of Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender inclusion. The film highlights the employees who challenged the company and overcame adversity during the tumultuous 1990s and early 2000s. (Photo: Business Wire)

CINCINNATI--()--Procter & Gamble Company (NYSE:PG) heeft in samenwerking met Great Big Story vandaag Out of the Shadows uitgebracht, een nieuwe film waarin het traject van P&G voor de inclusie van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender personen wordt getoond. De film belicht de medewerkers die het bedrijf uitdaagden en tegenslagen overwonnen tijdens de tumultueuze jaren 90 en vroege jaren 2000.

In 1992 werd P&G een van de eerste Fortune 500-bedrijven die seksuele geaardheid toevoegde aan haar diversiteitsverklaring. De strijd om gelijkheid op de werkplek voor de LGBT+-gemeenschap was daarmee nog maar net begonnen.

Geteisterd door de HIV/AIDS-epidemie en strijdend tegen een steeds luidere en georganiseerde oppositie, worstelden LGBT+-werknemers om gelijkwaardig behandeld te worden op de werkplek. P&G-medewerkers begonnen aan een traject van tien jaar om niet alleen dezelfde arbeidsvoorwaarden te kunnen krijgen, maar ook om het tij van vooroordelen in de gemeenschap te keren.

"Deze inspirerende film van 25 minuten deelt het verhaal van moedige werknemers die volhardden terwijl ze te kampen hadden met vooroordelen, haat en intolerantie. Hun traject laat zien hoe ver we zijn gekomen, maar er moet nog steeds worden gewerkt aan gelijkheid. Daarom werkt P&G samen met Great Big Story om hun verhaal te vertellen, zodat anderen kunnen leren van ons verleden om een betere toekomst te creëren waarin iedereen wordt gewaardeerd en iedereen erbij hoort," aldus Shelly McNamara, Chief Diversity & Inclusion Officer van P&G.

Het delen van het eigen interne traject voor de inclusie van LGBT+ maakt deel uit van de verbintenis van het bedrijf om zijn stem te gebruiken om een zinvol gesprek te beginnen dat leidt tot empathie en begrip. De film wordt uitgebracht vóór de 50e verjaardag van de Stonewall-rellen en voor de viering van de Pride-maand.

"Dit is meer dan een bedrijfsdocumentaire; het is een openhartige blik op de geschiedenis van het bedrijf, lessen in leiderschap en moed, en een kanaal om de sociale discussies over diversiteit en inclusie voort te zetten," voegde Brent Miller, P&G Associate Director, Communications en de uitvoerend producent van de film, toe. "Het was belangrijk voor ons om ons traject op transparante manier te delen, omdat het weerspiegelt wat er bij zoveel andere bedrijven is gebeurd en hopelijk een nieuwe generatie kan inspireren om te blijven bouwen aan meer diverse bedrijven en gemeenschappen."

De volledige, 25 minuten durende film kan hier bekeken worden.

Over P&G’s benadering van Citizenship

Diversiteit en inclusie is een van de aandachtsgebieden van P&G's Citizenship, samen met ethiek en verantwoord ondernemen, maatschappelijk effect, gendergelijkheid en milieuduurzaamheid. De Citizenship-programma's van het bedrijf ondersteunen de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties om armoede te beëindigen, de planeet te beschermen en welvaart voor iedereen te verzekeren. Lees hier het 2018 Citizenship Report van P&G voor meer informatie over de inspanningen van P&G's Citizenship.

Over Procter & Gamble

P&G bedient consumenten over de hele wereld met een van de sterkste portfolio's van vertrouwde merknamen, die bekend staan om hun kwaliteit en leiderschap, waaronder Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® en Whisper®. De P&G-gemeenschap ontplooit operationele activiteiten in circa 70 landen verspreid over de hele wereld. Zie http://www.pg.com voor het laatste nieuws en uitgebreide informatie over P&G en haar merken.

Brent Miller, P&G Communications
Miller.br.4@pg.com