WPP en iHeartMedia lanceren 'Project Listen'

Partnerschap zal de drijvende kracht zijn achter innovatie en leren in creatieve en mediastrategie├źn op alle audioplatformen

CANNES, Frankrijk--()--iHeartMedia, het grootste audiobedrijf van Amerika, en WPP, het creatieve transformatiebedrijf, kondigden vandaag de lancering aan van Project Listen om de volgende generatie inzichten, planning en creatieve mogelijkheden in audio te ontwikkelen.

De twee bedrijven zullen merken helpen met een betere interactie met consumenten en te winnen op alle audioplatformen: radio, digitale streaming, podcasts, smart speakers en live evenementen.

Het aantal luisteraars is op recordhoogte, volgens nieuw onderzoek van iHeartMedia. De studie toont de consumenten zeggen zij een gemiddelde van 17 uur aan audiocontent per week tot zich nemen, met millennials en jongere generaties als de groepen die het meest aan het luisteren zijn. Deze weg omhoog in het luisteren is het directe resultaat van de snelle groei van digital streaming, podcasts, smart speakers en airpods, bovenop de enorme en consistente schaal van uitzendingen via radiozenders.

Niken Wresniwiro, WPP
+44 (0)20 7282 4600 / +44 (0)7876 005 489