Kalray in het hart van het European Processor Initiative

Kalray’s MPPA®-clusteringstechnologie om de Compute Acceleration-uitdagingen van het EPI-programma aan te pakken, met een specifieke focus op het versnellen van snelgroeiende automotive-toepassingen

GRENOBLE, Frankrijk--()--Kalray (Euronext Growth Paris: ALKAL), een pionier op het gebied van processoren voor nieuwe intelligente systemen, is verheugd te kunnen aankondigen dat het bedrijf een belangrijke technologieleverancier en partner zal zijn van het European Processor Initiative (EPI) met zijn MPPA® cluster (“Massively Parallel Processor Array”) technologie. In het bijzonder zal Kalray, vanwege zijn expertise en unieke technologie, leiding geven aan de acceleratietechnologie voor de autoversie van de volgende generatie EPI-processoren.

Kalray zal samenwerken met belangrijke industriële spelers zoals Atos-Bull, BMW Group en Infineon om hoge prestaties en deterministische berekeningen voor auto’s te bereiken, in combinatie met een lager stroomverbruik.

INVESTISSEURS
Eric BAISSUS