Wereldwijde studie van Egon Zehnder onthult de uitdagingen voor de eerste generatie Chief Digital Officers

• Uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van de digitale leiders (54%) meer tijd besteedt aan evangelisatie dan aan het uitvoeren van hun digitale strategie.
  • 64% van de CDO’s gelooft dat hun CEO de veranderingen in de industrie volgt, maar slechts 40% denkt dat dit het geval is voor de CFO’s.
  • De rol zou een nieuw pad naar het hoekkantoor kunnen markeren, waarbij CDO’s verwachten dat CEO hun volgende rol zal zijn.

ZURICH--()--Een wereldwijde studie van de eerste generatie van Chief Digital Officers heeft aangetoond dat de evoluerende bedrijfscultuur een belangrijke uitdaging is, waarbij de meerderheid (54%) meer tijd besteedt aan evangelisatie binnen hun bedrijf dan aan het uitvoeren van hun digitale strategie.

Egon Zehnder, ‘s werelds toonaangevende adviesbureau, onderzocht CDO’s in grote bedrijven in 20 landen over de hele wereld, waarvan de gezamenlijke inkomsten in totaal $1 biljoen dollar bedragen, om hun verwachtingen en ervaringen te onderzoeken en de acties te omschrijven die leiders zouden moeten nemen om de digitale transformatie binnen hun organisaties te versnellen.

Media:
Jennifer Reingold