Lemonade gelanceerd in Europa

De snelgroeiende verzekeringsmaatschappij die in Duitsland werd gelanceerd en een eerste transparante polis en een complete ervaring met bots en AI aanbiedt

AMSTERDAM & NEW YORK & KEULEN, Germany--()--Lemonade is vandaag het eerste Europese land gelanceerd. Consumenten in Duitsland kunnen nu direct, altijd en vanaf elk apparaat een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering afsluiten – en ze kunnen binnen enkele seconden een claim indienen en betaald worden.

Opgericht door tech veteranen Daniel Schreiber en Shai Wininger, wordt Lemonade ondersteund door kunstmatige intelligentie en gedreven door sociaal nut. In tegenstelling tot het traditionele verzekeringsmodel, neemt Lemonade een vast bedrag voor zijn activiteiten en geeft het resterende verzekeringstechnische winst aan non-profitorganisaties, als onderdeel van de jaarlijkse terugverdienmethode. Het bedrijf lanceerde zijn huiseigenaren en huurdersverzekering in New York eind 2016 en is sindsdien een van de snelstgroeiende verzekeringsmaatschappijen.

LEMONADE
Alexandra Ezra