Wipro Limited benoemt Rishad Premji tot uitvoerend voorzitter

BANGALORE, India & EAST BRUNSWICK, N.J.--()--Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), een toonaangevend wereldwijd opererend bedrijf op het gebied van informatietechnologie, advies en dienstverlening op het gebied van bedrijfsprocessen, kondigde vandaag aan dat Rishad Premji, Chief Strategy Officer en lid van de Raad van Bestuur, de functie van Executive Chairman van de onderneming zal overnemen.

Azim Premji, een van de pioniers van de Indiase technologie-industrie en oprichter van Wipro Limited, zal zich na afloop van zijn huidige termijn op 30 juli 2019 na 53 jaar leiding te hebben gegeven aan het bedrijf terugtrekken als Executive Chairman. Hij zal echter blijven zetelen in de Raad van Bestuur als niet-uitvoerend bestuurder en oprichter van de onderneming.

Vipin Nair
Wipro Limited