Andersen Global udvider i Hamborg

Kolaschnik Partner slutter sig til Andersen Tax & Legal i Tyskland.

SAN FRANCISCO--()--Andersen Global fortsætter sin udvidelse i Tyskland og bekendtgjorde i dag, at Kolaschnik Partner Rechtsanwälte, et advokatfirma med speciale i virksomheds- og handelsret med kontorer i Hamborg, kombinerer sin praksis med Andersen Tax & Legal i Tyskland. Kontoret er Andersen Globals første lokalitet i Hamborg, og den ottende lokalitet, hvor Andersen Global har en tilstedeværelse i Tyskland.

Kolaschnik Partner blev grundlagt i Hamborg i 2005. Firmaet, ledet af partnerne Alexander Jehn, Dr. Albrecht Nehls og direktør Helge Kolaschnik, omfatter et personale bestående af juridiske eksperter, der yder tjenester til ejerforvaltede virksomheder og investeringsselskaber. Virksomhedens tjenester omfatter virksomhedsret og omstrukturering, fusioner og opkøb, handelsret og kontrakter, virksomhedsledelse og økonomi, successions- og formueplanlægning, databeskyttelse, IT, IE, arbejdsret, fast ejendom og retssager og mægling.

“Ved at kombinere vores praksis med Andersen Tax & Legal er vi nu bedre i stand til at hjælpe vores mange internationale kunder med større transaktioner og grænseoverskridende problemer,” udtaler Helge Kolaschnik. Han tilføjede: “Vi har længe betragtet kundeservice som at yde en holistisk tilgang fra en enkelt kilde, og det passer godt sammen med, hvad Andersen Global-teamet har fokuseret på i årevis - at give kunderne en uovertruffen, problemfri løsning.”

“Vi ser virkelig frem til at samarbejde med vores nye kolleger i Hamborg,” udtaler Dr. Stefan Kraus, partner hos Andersen Tax & Legal i Tyskland. “Med Helge Kolaschnik og Alexander Jehn, som begge er tidligere studerende hos Arthur Andersen, og de andre nye kolleger, deler vi en fælles kultur og målet om at udvide Hamborg-lokaliteten, især inden for beskatning.”

“Hamborg er et vigtigt økonomisk knudepunkt på det tyske marked, og tilføjelsen af endnu en lokalitet i regionen vil gøre det muligt for os at udvide vores eksisterende kapaciteter globalt”, udtalte Mark Vorsatz, bestyrelsesformand for Andersen Global og administrerende direktør for Andersen Tax. “Helge og hans team er en solid gruppe af eksperter, der er ligesindede og leverer uovertruffen service.”

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk separate, uafhængige medlemsfirmaer, der består af skatte- og juraeksperter fra hele verden. Andersen Global blev etableret af det amerikanske medlemsfirma Andersen Tax LLC i 2013 og har nu over 4.500 eksperter verden rundt og er repræsenteret på mere end 144 steder via sine medlems- og samarbejdsfirmaer.

Originalsprogsudgaven af denne bekendtgørelse er den officielle, autoriserede version. Oversættelserne er kun tænkt som en hjælp og bør sammenholdes med kildesprogsteksten, der som den eneste er juridisk bindende.

Megan Tsuei
Andersen Tax