Bioventus ontwikkelt volgende generatie placenta-weefselproduct voor knie-artrose in samenwerking met MTF Biologics

DURHAM, N.C.--()--Bioventus, een wereldleider in orthobiologische oplossingen, is een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met MTF Biologics, ‘s werelds grootste weefselbank, om samen met MTF Biologics een volgende generatie placenta-weefselproduct te ontwikkelen voor de behandeling van pijnlijke aandoeningen aan het spier- en skeletspierstelsel, met een eerste focus op knie-artrose (OA). De voorwaarden van de overeenkomst werden niet bekendgemaakt.

“De ontwikkeling van nieuwe orthobiologische producten voor artrose is een kernfocus voor Bioventus en we zijn blij dat we met MTF Biologics kunnen gaan samenwerken aan een oplossing voor knie-artrose die de symptomen zal verlichten en mogelijk de progressie van de ziekte zal vertragen”, aldus Tony Bihl, CEO, Bioventus. “We verwachten ook samen te werken om extra toepassingen en indicaties voor dit product te ontwikkelen als onderdeel van dit programma. Er is een veelbelovend en groeiend aantal preklinische en klinische bewijzen die het potentieel van deze preparaten in het ondersteunen van de natuurlijke genezingsprocessen van het lichaam onderstrepen, dankzij de inherente groeifactoren en regulerende moleculen die aanwezig zijn in de placentaweefsels.”

Thomas Hill
919-474-6715