Gavi, NEC en Simprints gaan ‘s werelds eerste pasklare identificatieoplossing voor kindervingerafdrukken implementeren om de inenting van kinderen in ontwikkelingslanden te stimuleren

TOKYO--()--Gavi, de Vaccin Alliance, NEC Corporation en Simprints Technology Ltd. hebben een memorandum van overeenstemming ondertekend over het gebruik van biometrie om de vaccinatiegraad in ontwikkelingslanden te verbeteren.

Ondanks de enorme vooruitgang in de afgelopen twee decennia zijn er nog steeds ongeveer 20 miljoen kinderen (*1) die wereldwijd geen basisvaccins krijgen, waardoor ze worden blootgesteld aan enkele van ‘s werelds dodelijkste ziekten.

Een belangrijke oorzaak is het feit dat slechts de helft van alle kinderen onder de 5 jaar in sub-Sahara Afrika momenteel bij de geboorte is geregistreerd, waardoor veel kinderen geen officiële identiteit hebben. Dit maakt het moeilijk voor gezondheidswerkers om ervoor te zorgen dat deze kinderen op het juiste moment de vaccins krijgen die ze nodig hebben.

NEC Corporation
Joseph Jasper