45+ universiteiten van wereldklasse lanceren de U7-Alliantie

PARIS--()--Deze unieke internationale alliantie van universiteitsvoorzitters zal haar eerste wereldtop houden in Parijs op 9 en 10 juli 2019, onder het hoge beschermheerschap van de president van de Franse Republiek Emmanuel Macron.

Deze eerste topconferentie in 2019 zal zich bezighouden met 5 grote mondiale uitdagingen: de sleutelrol van universiteiten in een mondiale wereld, klimaatverandering en schonere energie, ongelijkheid en gepolariseerde samenlevingen, technologische transformaties en de impact van community engagement.

De U7-Alliantie is een internationale alliantie van universiteitsvoorzitters die zich zal bezighouden met discussie en concrete actie door zich als universiteit te committeren aan de meest urgente mondiale uitdagingen in een multilaterale context. Het is de allereerste alliantie van universiteitsvoorzitters die gericht is op het structureren en bevorderen van hun rol als mondiale actoren in de multilaterale agenda.

Media contact: Marie Frocrain – marie.frocrain@sciencespo.fr – +33 1 49 54 37 71