Visa en Western Union zorgen voor snelheid, eenvoud en transparantie in het mondiale betalingsverkeer

Nieuwe samenwerking om wereldwijde geldstromen te moderniseren voor versnelde grensoverschrijdende geldtransfers

SAN FRANCISCO--()--Vandaag heeft Visa (NYSE:V) een nieuwe strategische overeenkomst aangekondigd met Western Union (NYSE:WU), een wereldleider op het gebied van grensoverschrijdende geldverkeer over en weer. Western Union zal Visa Direct, Visa’s real-time1 push-betalingsplatform implementeren in een poging om het proces van het versturen van geld over de hele wereld te versnellen en transparanter te maken. Deze samenwerking versterkt Visa’s engagement om de manier waarop betalingen over de hele wereld worden verricht, te moderniseren. Zodra de implementatie van Visa Direct door Western Union live is, zal Western Union in staat zijn om klanten een snelle overboekingsdienst via hun kaarten aan te bieden met meer transparantie en een verbeterde gebruikerservaring voor zowel verzenders als ontvangers. Western Union en Visa delen een visie voor modern geldverkeer; deze uitgebreide service is bedoeld om grensoverschrijdende betalingen betrouwbaarder en efficiënter te maken dan ooit tevoren.

Cristina Hoole
Western Union