Duitse diabeteskliniek verhoogt diabetische retinopathiescreening van nul naar duizenden na implementatie van Eyenuk’s EyeArt AI oogonderzoekssysteem

EyeArt® AI-screeningssysteem identificeert automatisch refereerbare diabetische retinopathie bij patiënten met diabetes, verbetert de naleving van de voorschriften door de patiënt en spaart het gezichtsvermogen

LOS ANGELES--()--Eyenuk Inc., een wereldwijd opererend bedrijf op het gebied van medische technologie en kunstmatige intelligentie (AI) diensten en koploper op het gebied van praktische toepassingen voor AI Eye Screening™, kondigt vandaag de resultaten aan van de expansie van het bedrijf in Duitsland. Sinds de invoering van het EyeArt AI Eye Screening System in oktober 2018 heeft Diabetes Center Mergentheim duizenden diabetespatiënten gescreend, waarbij ongeveer 10% van de patiënten werd geïdentificeerd met gevallen van een refereerbare diabetische retinopathie (DR). Het centrum is de eerste specifieke diabeteskliniek in Duitsland die kunstmatige intelligentie gebruikt voor het screenen van diabetische retinopathie, de belangrijkste oorzaak van gezichtsverlies bij volwassenen in de arbeidsgeschikte leeftijd.

Media Contact:
Capwell Communications