Bertin Technologies wint twee grote contracten voor monitoren van straling in het leefmilieu

Loading media player...

Bertin offers a broad range of sensors and turnkey network solutions for all tasks related to the monitoring of radiation in the environment including gamma dose rate measurement, spectroscopic analysis and air monitoring.

PARIS--()--Bertin Technologies, een dochteronderneming van de CNIM Group, is door de Zwitserse autoriteiten en door de Europese Commissie – namens Armenië – gekozen om op maat gesneden stralingscontrolesystemen te leveren.

Deze nieuwe contracten bevestigen de sterke expertise van Bertin op het gebied van Environmental Radiation Monitoring Systems (ERMS (ERMS) en tonen zijn flexibiliteit om aan specifieke eisen te voldoen. De Zwitserse autoriteiten hebben Bertin gekozen voor de vernieuwing van hun MADUK1- en NADAM2-netwerken voor stralingscontrole. Bertin Technologies heeft ook een aanbesteding gewonnen voor ANRA (Armeense regelgevende instantie voor kernenergie), in het kader van een door de Europese Unie gefinancierd contract, voor de levering van apparatuur en diensten ter verbetering van de stralingsmonitoring nabij en rond de kerncentrale Metsamor3 in Armenië.

Press Contact
Frédérique Vigezzi