LR Health & Beauty investeert in ondersteuning van zijn verkooppartners

Succesvolle lancering van de businesstool “LR MyOffice”

LR Health & Beauty invests in the support of its sales partners (Photo: Business Wire)

AHLEN, Duitsland--()--LR Health & Beauty investeert voortdurend in de ontwikkeling van moderne verkoopconcepten die hun partners in staat stellen om met succes hun activiteiten op te zetten en uit te breiden. Het bedrijf heeft nu de innovatieve tool "LR MyOffice" gelanceerd om verkooppartners te ondersteunen bij hun werk in de digitale LR-wereld.

Transparant, eenvoudig en compatibel met alle toestellen

In samenwerking met de Amerikaanse softwareprovider Exigo, kon het directe verkoopbedrijf uit Ahlen digitalisering naar een hoger niveau tillen. Dankzij “LR MyOffice” kunnen verkooppartners informatie over alle belangrijke cijfers omtrent omzet en andere activiteiten in een oogopslag bekijken, terwijl de data continu worden bijgewerkt. Welke omzet heb ik deze maand tot nu toe behaald? Hoe ontwikkelen mijn teamleden zich? Zijn er personen in mijn team die binnenkort hun verjaardag of jubileum vieren en die ik kan feliciteren? “LR MyOffice” heeft de antwoorden en is net een personal assistant. “Het programma helpt de partners van LR om de cijfers en activiteiten van hun bedrijf te beheren”, zegt Andreas Friesch, CEO en woordvoerder van LR. Bovendien werkt de tool op alle apparaten, dus niet alleen op de pc, maar ook op tablets en smartphones.

Duidelijk overzicht op activiteiten voor nieuwe partners en professionals

Het bijzondere aan "LR MyOffice" is dat elke partner in één oogopslag ziet wat hij en zijn teamleden moeten doen om een volgende bonus te krijgen of een hoger carrièreniveau te bereiken. Dankzij zijn eenvoud kunnen zelfs beginners de tool gemakkelijk bedienen en snel en onafhankelijk hun LR-bedrijf beheren. Het hulpmiddel zorgt ervoor dat professionelen de mogelijkheden voor hun structuur en dagelijkse routine nog beter kunnen benutten. “We waren heel enthousiast om samen te werken met LR om met onze technische expertise en platform een nieuwe tool voor partners van LR te ontwikkelen”, zegt Ed Jarrin, directeur van Exigo.

Positieve kritiek na de voorlancering

De voorlancering startte in februari dit jaar en de tool zal vanaf 14 mei voor alle verkooppartners van LR beschikbaar zijn. “Naar mijn mening heeft ‘LR MyOffice’ zijn waarde al bewezen. De partners die de tool gebruikten tijdens de voorlancering zijn werkelijk onder de indruk”, zegt Friesch tevreden. In de loop van de volgende maanden zullen er nog nieuwe functies aan het programma toegevoegd worden.

LR Health & Beauty

Onder het motto “More quality for your life” produceert en verkoopt de LR-groep met hoofdzetel in Ahlen/Westfalen verschillende gezondheids- en schoonheidsproducten in ongeveer 28 landen. Het aanbod omvat verzorgings- en decoratieve cosmetica, voedingssupplementen en parfums. LR Health & Beauty hecht veel belang aan het gebruik van hoogwaardige grondstoffen. Aangezien de meeste producten ter plaatse gemaakt worden in Ahlen, staat het bedrijf garant voor hoogwaardige “made in Germany”-producten. De verwerking van Aloë Vera is al meer dan 15 jaar een van de belangrijkste activiteiten van LR Health & Beauty. Alleen het bruikbare binnenste deel van het blad wordt gebruikt voor de producten. Met een volume van 12.000 ton Aloë Vera-bladeren per jaar, maakt LR deel uit van ‘s werelds grootste producenten van producten op basis van Aloë Vera. In Ahlen heeft het bedrijf de modernste Aloë Vera-fabriek gebouwd in Europa voor de productie van Aloë Vera-drinkgels. Met 1100 werknemers en duizenden geregistreerde verkooppartners en klanten, is LR een van Europa’s grootste directe verkoopbedrijven. De sterke marktpositie van LR is vooral te danken aan een hoogwaardig productassortiment en een aantrekkelijk bonus- en opleidingsplan dat in de branche ongeëvenaard is. LR bouwde ook de LR Global Kids Fund e. V. uit, dat zorgt voor efficiënte en onbureaucratische ondersteuning van kansarme kinderen en hun gezinnen in veel verschillende landen over de hele wereld, in samenwerking met lokale instellingen.

Exigo

Exigo is de toonaangevende wereldwijde technologieleverancier in de sector van de directe verkoop. Exigo ondersteunt 100 directe verkoopbedrijven over de hele wereld, waaronder 12 van de 2019 DSN Global Top 100 directe verkoopbedrijven. Exigo's wereldwijde klanten zijn actief in meer dan 120 landen, 40 valuta en 30 talen.

Almut Kellermeyer
Head of PR / Public Affairs