Appen rondt overname van Figure Eight af en bereikt cruciale integratiemijlpaal

Integratie vestigt Appen als toonaangevende leider en aanbieder van hoogwaardige, menselijk geannoteerde gegevens voor machinale leermodellen

SYDNEY--()--Appen Limited, een wereldleider op het gebied van hoogwaardige, menselijk geannoteerde gegevenssets voor machinaal leren (ML) en kunstmatige intelligentie (KI), kondigde vandaag de afronding aan van de overname van Figure Eight, die op 2 april 2019 plaatsvond. Daarnaast bereikte Appen een technische integratiemijlpaal, aangezien Figure Eight-klanten nu rechtstreeks via het Figure Eight-platform toegang hebben tot de uitgebreide crowd resources van Appen.

Appen biedt een uiterst efficiënt crowdmanagementplatform aan, naast een schaalbare, vaardige, meertalige crowd, ’s werelds meest innovatieve, klantgerichte SaaS-platform met ML-geassisteerde annotatie en meerdere levermodellen: open bijdragers, beheerde thuiswerkende crowds, beveiligde/NDA-crowds en medewerkers op locatie.

De combinatie van Appens vaardige en gediversifieerde wereldwijde personeelsbestand met meer dan 1 miljoen contractanten wereldwijd en Figure Eights toonaangevende gegevensannotatieplatform zorgt voor een robuust aanbod van trainingsgegevens waarmee KI-initiatieven voor vele gebruiksaanwendingen kunnen worden versterkt. Dit aanbod is uniek gepositioneerd voor de toenemende volume-, kwaliteits- en snelheidsvereisten voor trainingsgegevens ter ondersteuning van bedrijfsinnovaties en efficiëntie waarbij ML en KI worden gebruikt.

“Nu we een cruciaal onderdeel van onze integratie hebben afgerond, kijken we met spanning uit naar de kans om directe waarde te kunnen bieden aan Figure Eight-klanten, die hun initiatieven voor KI en machinaal leren nu kunnen versnellen dankzij de enorme schaal van de Appen-crowd,” zei Mark Brayan, Chief Executive Officer van Appen. “We zijn ook verheugd dat we als gevolg van de integratie van het Figure Eight-platform nog meer kansen voor flexibel thuiswerk kunnen aanbieden aan onze crowd.”

Bestaande gebruikers van het Figure Eight-platform krijgen onmiddellijk on-demand toegang tot meer dan 1 miljoen wereldwijde crowdmedewerkers uit 130 landen met 180 talen en dialecten. Deze uitbreiding van de annotatiebronnen levert in combinatie met de geautomatiseerde kwaliteitscontroles en de door machinaal leren geassisteerde annotatietools van Figure Eight zowel voor Figure Eight als voor Appen schaalbaarheid van de KI-initiatieven op.

“We vinden het geweldig om officieel onderdeel van de Appen-familie te zijn en deze eerste integratiemijlpaal te hebben bereikt,” zei Becky Scott, Chief Operating Officer van Figure Eight. “Samen bieden we elk bedrijf en elke branche via een enkele bron een globale gegevensannotatieoplossing aan om het gebruik van kunstmatige intelligentie te versterken.”

Over Appen

Appen is een wereldleider in de ontwikkeling van hoogwaardige, menselijk geannoteerde gegevenssets voor machinaal leren en kunstmatige intelligentie. Appen beschikt over 20 jaar ervaring met het vastleggen en verrijken van vele gegevenstypes, waaronder spraak, tekst, beeld en video. Met diepgaande kennis van meer dan 180 talen en toegang tot een wereldwijde crowd van meer dan 1 miljoen vaardige contractanten werkt Appen samen met technologie-, auto- en eCommerce-bedrijven (en overheden wereldwijd) ter ondersteuning van de ontwikkeling, de verbetering en het gebruik van producten die afhankelijk zijn van natuurlijke talen en machinaal leren.

Over Figure Eight

Figure Eight, een bedrijf van Appen, combineert het beste van menselijke en machinale intelligentie om hoogwaardige, geannoteerde trainingsgegevens te bieden waarmee ’s werelds meest innovatieve oplossingen voor machinaal leren en bedrijfsoplossingen worden versterkt. Met meer dan een decennium ervaring en meer dan 10 miljard beoordelingen biedt het bedrijfsklare gegevensannotatieplatform van Figure Eight ongeëvenaarde kwaliteit en schaal voor verschillende industrieën en gebruiksaanwendingen.

Jodie Ruby, VP Marketing
jruby@appen.com