Shionogi kondigt gegevens aan die de krachtige in vitro activiteit van Cefiderocol aantonen tegen de meest kritieke prioritaire gramnegatieve bacteriële pathogenen

• De krachtige in vitro activiteit van cefiderocol is aangetoond tegen de moeilijkst te behandelen Gram-negatieve bacteriën, waaronder multiresistente stammen, verzameld uit heel Europa
  • Cefiderocol heeft brede activiteit tegen een wereldwijde verzameling van Gram-negatieve bacteriën aangetoond, zelfs in aanwezigheid van serine- en metallo-carbapenemase-encoderende genen, die kunnen bijdragen tot de resistentie tegen carbapenem
  • Volgens de WHO is de ontwikkeling van nieuwe antibiotica tegen carbapenem-resistente stammen van Pseudomonas aeruginosa, Acinetobacter baumannii en Enterobacteriaceae topprioriteit1

OSAKA, Japan & AMSTERDAM--()--Shionogi & Co., Ltd. (Hoofdkantoor: Osaka, Japan; President & CEO: Isao Teshirogi, Ph.D.) en Shionogi BV, de Europese dochteronderneming van Shionogi & Co., Ltd respectievelijk, (hierna “Shionogi”) kondigen vandaag belangrijke gegevens aan voor cefiderocol, een laattijdig onderzoek, een nieuwe siderofoor cefalosporine, gepresenteerd op het European Congress of Clinical Microbiology and Infectious Diseases (ECCMID), in Amsterdam, Nederland, 13-16 april 2019. De gegevens in deze presentaties suggereren dat cefiderocol een hoog potentieel laat zien voor de behandeling van infecties veroorzaakt door de moeilijkst te behandelen Gram-negatieve (GN) bacteriën die verzameld zijn uit heel Europa, inclusief multidrug-resistente stammen.2,3.2,3

Shionogi & Co., Ltd.
Telephone: +81-6-6209-7885