MyHeritage er oppnevnt som hovedsponsor for the Eurovision Song Contest 2019

TEL AVIV, Israel & Genève, Sveits--()--MyHeritage, det ledende, globale slektshistorie og DNA-selskapet, er i dag blitt oppnevnt som hovedsponsor for Melodi Grand Prix 2019 av den Europeiske Kringkastingsunionen (EBU). MyHeritage har, som arrangementets hovedsponsor, fått omfattende global assosiasjon og arrangement, media og digitale rettigheter i forbindelse med den kommende sangkonkurransen som vil finne sted i Tel Aviv.

MyHeritages tjenester gjør det lett for hvem som helst, hvor som helst, å begi seg ut på en fascinerende oppdagelsesferd for å finne sine røtter. Ved hjelp av MyHeritage DNA-testen, MyHeritages integrerte slektstre-bygging-platform (Family Tree Builder) og samlinger bestående av ni milliarder historiske dokumenter, hjelper MyHeritage millioner av mennesker til å oppdage sine familiers fortid, og til å forstå hvordan de selv passer inn i den globale menneskelige mosaikken.

Dette samarbeidet med Eurovisjonens sangkonkurranse kommer kort tid etter at MyHeritage har blitt den mest populære slektshistorie- og DNA tjeneste-leverandøren i Europa. Dette som en følge av den økende interessen for DNA-testing for å finne ukjente slektninger og etniske opprinnelser.

MyHeritage kommer til å jobbe i tett samarbeid med the EBU det kommende året, ved å fokusere på den rike arven til Melodi Grand Prix og avdekke relasjonene mellom vinnere, deltagere og tilhengere av showet.

Jon Ola Sand, EBUs toppsjef for Eurovision Song Contest, sier at “vi er glade for å ha MyHeritage ombord som Presenting Partner for Eurovision Song Contest 2019. Dette nye partnerskapet er det perfekte tilskudd; det støtter opp om våre kjerneverdier av mangfold og inkludering, samtidig som vi samler de forskjellige land og nasjonaliteter i oppdagelsen og kreativitetens ånd.”

“Vi er glade for å samarbeide med Eurovision Song Contest,” sier Aviram Levi, sjef for markedføringsavdelingen ved MyHeritage. “Eurovision Song Contest er en av verdens største sammenkomster som feirer kulturelt mangfold og kreativitet, og MyHeritage deler disse verdiene. Ved å hjelpe mennesker til å styrke båndene til sine slektninger, ved å etablere et forhold til sine slektshistorier og opprinnelseskulturer, etablerer man en forståelse for at selv om vi alle er unike, har vi også flere ting til felles og er mer forbundet enn vi selv er klare over”.

Semifinalene for neste års Eurovision Song Contest finner sted 14. og 16. mai 2019, og den store finalen går av stabelen 18. mai på EXPO International Convention Center i Tel Aviv, Israel. Show-produksjonen skjer i samarbeid mellom Israels offisielle kringkaster KAN og EBU.

Om MyHeritage

MyHeritage er Europas ledende tjenesteleverandør for slektshistorie og DNA-testing, med hundre millioner registrerte brukere rundt om i verden. Som teknologisk utviklingsleder har MyHeritage endret slektshistorie til en aktivitet som er tilgjengelig og umiddelbart givende. Selskapets globale brukersamfunn har tilgang til et massivt bibliotek av historiske dokumenter, den mest varierte, internasjonale samlingen av slektstrær og banebrytede søke- og matching-teknologier.

MyHeritage DNA ble lansert i 2016. Den er en teknologisk avansert, rimelig DNA-test som avdekker etniske opprinnelser og finner hittil ukjente slektninger. Millioner av familier setter sin lit til at MyHeritage på en enkel måte kan hjelpe dem til å finne nye slektninger, oppdage deres etniske opprinnelser og å verdsette slektshistorier, fortidens og nåtidens, til glede for kommende generasjoner. MyHeritage er tilgjengelig på 42 språk. www.myheritage.no.

Om EBU

European Broadcasting Union (EBU) er verdens fremste establisement for allmenne mediatjenester (PSM), og målet er å gjøre PSM uunværlig. EBU har 119 medlemsorganisasjoner fordelt på 56 europeiske land og ytterligere 33 assosierte medlemmer i Asia, Afrika, Australasia og i Nord- og Sør Amerika. Dets medlemmer opererer nesten 2000 TV- og radio-kanaler, i tillegg til mange online plattformer. Totalt når disse et publikum med over en milliard mennesker rundt om i verden, via kringkasting på over 160 forskjellige språk.

EBU arbeider for å sikre en bærekraftig fremtid for offentlig media-tjenester, ved å gi sine medlemmer innhold i verdensklasse. Det varierer fra nyheter til sport og musikk, og til å bygge videre på grunnleggende solidaritet og samarbeid til å skape et senter for læring og samarbeid.

Eurovision Services, EBUs forretningsdel, har et utmerket globalt rykte og er den foretrukne leverandøren av medietjenester for mange medieorganisasjoner og idrettsforbund rundt om i verden.

EBU har kontorer i Brussel, Roma, Dubai, Moskva, New York, Washington DC, Singapor og Beijing. Hovedkontoret ligger i Genève.

Les mer om EBU på www.ebu.ch.

MyHeritage
Rafi Mendelsohn, +44-(0)207-193-1854