Ørsted koopt Lincoln Clean Energy over van I Squared Capital

NEW YORK & SKÆRBÆK, Denemarken--()--Ørsted heeft vandaag een overeenkomst gesloten met I Squared Capital en bestuursaandeelhouders om een aandelenbelang van 100 procent te behalen in Lincoln Clean Energy LLC (LCE) voor een zakelijke taxatie van $ 580 miljoen.

LCE is een leidend ontwikkelaar, beheerder en exploitant van windenergieparken gebaseerd in de Verenigde Staten. Sinds I Squared Capital een aandeel van 90 procent in het bedrijf behaalde in 2015, met de laatste 10 procent in handen van het bestuur, heeft LCE meer dan 500 MW aan productiecapaciteit ontwikkeld en opgebouwd, en werkt aan nog eens 300 MW aan windprojecten aan de kust, en verwacht een pijplijn van meer dan 1,5 GW te hebben voltooid in 2022.

Ørsted is de wereldleider in offshore windprojecten en kondigde in februari 2018 plannen aan om te investeren in andere duurzame energietechnologieën om zijn positie in duurzame energie te versterken.

Ørsted Media Relations
Tom Lehn-Christiansen, +45 99 55 60 17