QUANTM bestralingssysteem™ krijgt CE-keurmerk

Eersteklas, geavanceerde technologie maakt de productie van hoogwaardige radio-isotopen op medische cyclotrons mogelijk

VANCOUVER, Brits-Columbia--()--ARTMS Products kondigt vandaag aan dat het een CE-keurmerk heeft gekregen voor het geavanceerde technologische QUANTM bestralingssysteem™ voor de productie van hoogwaardige radio-isotopen, zoals Tc-99m en Ga-68, op medische cyclotrons.

Cyclotronfabrieken worden voortdurend geconfronteerd met hogere isotopenkosten en een verminderd aanbod. Nu ARTMS Products een CE-keurmerk heeft gekregen, kan ARTMS’s QUANTM bestralingssysteem™ bedrijven helpen om deze problemen te verlichten.

“Het CE-keurmerk is een belangrijke mijlpaal voor ARTMS,” stelt Dr. Kaley Wilson, CEO van ARTMS-producten. “Er ligt een enorme kans in het bieden van een kosteneffectieve en veilige voorziening van radio-isotopen aan ziekenhuizen en onderzoeksinstellingen. ARTMS zorgt voor een economischer, milieuvriendelijker en beter beveiligde voorziening van belangrijke radio-isotopen dan op reactoren gebaseerde bronnen.”

ARTMS Products Inc.
Michael Cross